Umówmy się na rozmowę

Sprawdź wolne terminy

5 rzeczy, które posiada dobra strona internetowa

dobra strona internetowa

W tym artykule opowiemy Ci o 5 rzeczach, które powinna zawierać dobra strona internetowa. Twoja strona.

Dobra strona internetowa – czyli jaka? Przede wszystkim – Twoja strona musi przejść test jaskiniowca. Co to za test? Wyobraź sobie, że otwieram laptop, i pokazuję Twoją stronę jaskiniowcowi. 

Czy po 5 sekundach jaskiniowiec będzie umiał poprawnie odpowiedzieć na 3 pytania:

test jaskiniowca
Test jaskiniowca to tylko 3, ale bardzo ważne pytania

Dlaczego takie pytania? 

Ponieważ takie pytania zadaje Twój umysł, gdy przeglądasz jakąś stronę. 

1.Nagłówek

Pomyśl teraz o nagłówku swojej strony – czyli tekście i obrazach, które pojawiają się jako pierwsze, gdy strona zostanie wczytana. Czy nagłówek odpowiada na te 3 pytania?

Oto wspaniały przykład strony, która ilustruje problem, o którym mówimy: strony, która nie ma sensu dla odwiedzającego. 

ta strona nie wskazuje na rozwiązanie problemu klienta
„Twoja podróż zaczyna się tutaj” – co to w ogóle oznacza?

Wygląda pięknie, Widziałeś pewnie mnóstwo tego typu stron.

Spójrz na nagłówek – Twoja podróż zaczyna się tutaj – co to tak naprawdę oznacza? 

Nic. 

A później przysłówki – NOWOCZEŚNIE, INNOWACYJNIE, SKUTECZNIE. Nie wiadomo, jakie problemy rozwiązuje, nie wiadomo, co oferuje, nie wiem, jak poprawi moje życie. I zdecydowanie nie umiem się dowiedzieć, co mam zrobić, żeby coś tutaj kupić. To zdecydowanie nie jest dobra strona internetowa, chociaż wizualnie może się podobać.

Pamiętaj:

Ani “DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ” ani – “ZACZNIJ TUTAJ” – nie są silnymi wezwaniami do akcji, które przełamałyby wątpliwości przyszłego klienta. 

Najmocniejsze wezwanie do działania powinno się znaleźć w prawym górnym rogu. Tutaj element ten pyta “jak zacząć?” Szczerze mówiąc, w tym miejscu mamy  wątpliwość po co w ogóle coś zaczynać?

Przykłady dobrych stron internetowych zawierających to, co powinno znaleźć się również na Twojej stronie. 

Poniższe strony zostały wykonane przez nas dla naszych klientów, bądź przez naszych klientów, którzy uczestniczyli w organizowanych przez nas warsztatach – Biznesowa Odnowa, na które i Ciebie zapraszamy.

Oto strona fotografa. Oferuje kilka kursów, które pomagają stać się lepszym fotografem. 

dobra strona internetowa wskazuje na korzyści dla klienta
Obietnica dla klienta już na samym wstępie

Zwróć uwagę na to, co jego strona mówi w nagłówku:

“Stań się fotografem, któremu każdy zazdrości zdjęć”

W ten sposób przedstawia swoją ofertę. Oferuje Ci stanie się lepszym fotografem i mówi jaka w tym korzyść dla Ciebie – jak Twoje życie dzięki temu się poprawi i jaka jest wartość robienia zdjęć godnych zazdrości. Kto by tak nie chciał?

A  potem kontynuuje – „dołącz do 10.000 studentów, którzy już poprawili swoje fotografie”.

Jasno wynika z jego strony, że oferuje pomoc w staniu się lepszym fotografem. Bez problemu przechodzi test jaskiniowca, wiem dokładnie, co muszę zrobić, aby zacząć. Czy potrafisz rozpoznać, że to dobra strona internetowa? 

Teraz Ty!

Pomyśl o pierwszym ekranie widocznym po wejściu na Twoją stronę. Odpowiedz sobie na pytania – czy:

– przekaz jest jasny i czytelny?

– obraz komunikuje to, co daje Twój produkt?

– język jest łatwy do przeczytania i zrozumienia?

A może starasz się być milusi albo mądraliński? Bycie milusim lub mądralińskim nie podnosi sprzedaży, w przeciwieństwie do bycia zrozumianym i czytelnym. Sprawdź, czy zdajesz test jaskiniowca.

2. Silne wezwanie do działania – CTA (Call to Action)

O dziwo – wiele firm nie prosi swoich klientów o to, by coś od nich kupili. To znaczy – są na stronach JAKIEŚ wezwania do działania, ale takie miałkie – typu “dowiedz się więcej” lub “zobacz galerię produktów” i temu podobne. 

Naprawdę potrzebujesz pokazać swoją siłę. Dać ludziom coś, co mogą ALBO zaakceptować ALBO odrzucić. Właśnie to powinno znajdować się w prawym górnym rogu dobrej strony internetowej. To miejsce, to najbardziej wartościowa powierzchnia na Twojej stronie. 

Dlaczego?

Oko widza przemieszcza się po stronie po kształcie litery “Z”. Począwszy od lewego górnego narożnika do prawego. Potem po skosie w lewo w dół zahaczając o środek.

Gdy dotrze do lewego dolnego rogu – znów przesuwa się w prawo. 

Kiedy jest w prawym górnym rogu, szuka tam czegoś do zatrzymania się. Warto właśnie tam umieścić pojedynczy – oczywisty do kliknięcia przycisk. Oczywisty – czyli większy od innych, w innym kolorze. Umieść go tam i potem powtórz jeszcze na środku pierwszego ekranu. 

“Najlepsza kawa, jaką kiedykolwiek zrobiłeś” – to jest oferta tej firmy

dobra strona internetowa nie pozostawia wątpliwości czego chcemy od klienta
Jest obietnica – jest reakcja klienta

Widać oczywisty przycisk zachęcający do zamówienia stałych dostaw. Od razu wiem, co chcą, abym zrobił. 

Teraz Ty!

Nie bądź pasywny w sprzedaży – to nie przynosi dobrych rezultatów. Kiedy jesteś pasywny i mówisz rzeczy typu – “dowiedz się więcej”- wydaje Ci się, że jesteś odbierany jako grzeczny i że w ten sposób nie narzucasz się swoim klientom. W rzeczywistości klienci słuchają takich tekstów i myślą: 

“Ci ludzie chyba nie wierzą w swój produkt. Nie wierzą też, że są w stanie rozwiązać mój problem”. 

Dlatego musisz emanować siłą i przekonaniem na stronie i w ten sposób zapraszać do zakupu.

3.Element porażki

Klient musi dowiedzieć się od Ciebie, że brak decyzji wiąże się dla niego z negatywnymi konsekwencjami. Jeśli gra o nic się nie toczy, jeśli nie mam niczego do stracenia – nie mam powodu, by kupować.

Dlatego musisz o tym powiedzieć! 

Coś w stylu – jeśli pójdziesz do konkurencji, możesz być rozczarowany jakością produktu. 

Możesz zapłacić więcej, możesz kupić produkt, który nie będzie Ci się podobał, możesz przytyć, możesz zachorować – i inne rzeczy, które mogą się zdarzyć, jeśli klient nie kupi produktu od Ciebie, lub nie kupi go w ogóle.

Na tej stronie w sekcji porażki widać kilka pytań. 

wskaż klientowi co może się stać, jeśli nie skorzysta z twojej oferty
Daj klientowi rozpoznać problem i przedstaw element porażki

Większość właścicieli psów ciągle boryka się z tymi problemami. Dlatego przekaz brzmi –  Nie jesteś sam, a my jesteśmy po to, by Ci pomóc. Jak widzisz – rozpoznają problem i pokazują, co się może stać, jeśli nie zostanie on rozwiązany. To swego rodzaju magnetyzm. 

Wiesz, jak to działa: klient z problemem (ujemny biegun) jest przyciągany przez oferującego rozwiązanie sprzedawcę produktu lub usługi (dodatni biegun). 

Dlatego tak świetnie działa zestawienie pozytywnego nagłówka na samej górze krzyczącego – “Hej, życie naszych klientów jest piękne” i drugiego nieco niżej mówiącego 

“Ale Twoje życie nie zawsze tak wygląda, prawda? 

Część spraw idzie w złym kierunku i jeśli czegoś z tym nie zrobisz, może być bardzo źle”. 

To jest właśnie to, co przyciąga Twoich klientów do opowiadanej przez Ciebie historii i zaprasza ich do udziału.

4.Pokaż, jak wspaniale może być

W kolejnej części powinieneś pokazać jak wspaniałe może być życie odwiedzających Twoją stronę, jeśli zdecydują się skorzystać z Twojej oferty. Dobra strona internetowa potrafi namalować składniki sukcesu.

Trzeba im powiedzieć: 

“Od teraz możesz być szczęśliwy, Twój dach nie musi przeciekać, Twój ogródek może być piękny i zadbany, możesz być zdrowy, Twoja firma może Ci przynieść znacznie większy dochód.” 

Te wszystkie rzeczy mogą się zdarzyć, jeśli kupisz nasze produkty. 

W ten sposób nadajemy sens całej grze – oto, co złego stanie się, jeśli nie kupisz, a oto co dobrego spowoduje Twoja decyzja o współpracy. To sprawia, że ludzie chcą tego, co możesz im zaoferować. Dlatego potrzebna jest ta sekcja. W niej jasno przekazujesz korzyści wynikające z zakupu Twojego produktu. 

5. Plan  

Musisz dać swoim klientom kilka prostych kroków. Prosty plan działania, który zaangażuje ich w Twój produkt. 

W tym punkcie opowiadana przez Ciebie historia wygląda tak:

– przyciągnąłeś ich uwagę czymś, czego chcą

– później powiedziałeś im, że życie może wyglądać bardzo źle, jeśli nie kupią tego, co masz im do zaoferowania

– później okazało się, że nie musi tak być i że życie może być wspaniałe.

Teraz więc są zainteresowani. Twoja historia ich wciągnęła i czekają na dalszy ciąg. Nawiązałeś z nimi relację. Ale 

jeszcze nie są zdecydowani na złożenie zamówienia. 

Powodem tego jest fakt, że

po raz pierwszy w całej historii zapraszasz ich do zakupów i jeszcze nie wiedzą, czy są gotowi podjąć ryzyko współpracy z Tobą. Nie są gotowi wydać pieniędzy, poświęcić Ci czasu ani wysiłku. 

I nie będą gotowi, dopóki nie pokażesz im jakie to proste i bezpieczne. 

Jak łatwo robić biznes z Tobą i do jakich dobrych efektów to prowadzi.

Dlatego teraz musisz pokazać – patrz, 

to jest banalnie proste:

– 1. krok – umawiamy się na spotkanie rozpoznawcze – analizujemy Twoje cele i oceniamy możliwości

2. krok – przygotowujemy uszytą na miarę strategię marketingową i sprzedażową dla Twojej firmy

– 3. krok – pomagamy Ci po kolei zrealizować wszystkie elementy tej strategii tak, byś jak najszybciej uzyskał korzyści.

3 kroki do sukcesu marketingowego Twojej firmy
Tylko 3 proste kroki dzielą Cię od unowocześnienia marketingu Twojej firmy

W ten sposób cały plan wygląda na prosty w realizacji i podjęcie pierwszego kroku jest najbardziej oczywistym dalszym ciągiem opowiadanej historii. 

Oto przykład palarni kawy: 

dobra strona internetowa przedstawia proces w jasny i oczywisty sposób
Klient angażuje się w proces zakupu, jeśli go rozumie

Wysyłają kawę prosto do swoich klientów. Pierwszą rzeczą, którą zrobią jest wybranie kawy zgodnie z Twoim gustem. Później kawa jest wypalana a w końcu wysyłana prosto do Ciebie. 

Nic odkrywczego, prawda?

Jednak to, że przedstawiają to w tak jasny i oczywisty dla Ciebie sposób sprawia, że Twoje zaufanie rośnie. Angażujesz się bardziej w cały proces (bo go rozumiesz) i po chwili jesteś gotów złożyć zamówienie. 

Pewnie teraz zastanawiasz się – jak to wszystko poskładać do kupy? 

Dlatego zapraszamy Cię do następnego filmu. Przedstawiamy w nim naszą stronę, dokładnie tę, z której korzystamy w Biznesowej Odnowie.

Przeprowadzimy Cię przez dobrą stronę internetową i pokażemy każdą jej część. 

Powiemy dlaczego to dobra strona internetowa. Wyjaśnimy, co zawiera każda sekcja i dlaczego tak dobrze osiąga cel, czyli przyciąga do nas naszych klientów.

Jeśli już teraz myślisz nad drobnymi zmianami, których wymaga Twoja strona i cała strategia marketingowa, to poczekaj aż zobaczysz następny film, do którego już teraz zapraszamy.

Chcesz wiedzieć więcej o nowoczesnym marketingu
I skutecznej komunikacji?

Poinformujemy Cię za każdym razem, gdy napiszemy coś nowego.
Wystarczy, że podasz swoje imię i adres e-mail
Spokojnie – żadnego spamu – też go nie cierpimy.

3 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sign up to our newsletter!

Unowocześniamy i upraszczamy marketing naszych klientów.
Dzięki temu osiągają więcej w krótszym czasie. 

Adres

super

Otrzymaliśmy Twoją prośbę – widzisz, jak się cieszymy?

Daj nam minutę na ochłonięcie i przygotowanie odpowiedzi, a potem sprawdź swoją skrzynkę pocztową.

Otrzymasz od nas wiadomość z informacją nt. audytu

super

Cieszymy się, że film Ci się podobał i chcesz więcej

Daj nam minutę na ochłonięcie i przygotowanie wszystkiego,
a potem sprawdź swoją skrzynkę pocztową.

Otrzymasz od nas wiadomość z linkiem do zamówionych treści