Umówmy się na rozmowę

Sprawdź wolne terminy

Jak dobrze zaprojektować stronę internetową?

jak dobrze zaprojektować stronę marketing

W tym artykule pokażemy Ci przykład dobrze zaprojektowanej i wykonanej strony internetowej. Powiemy Ci też jak dobrze zaprojektować stronę taką jak ta. Tak się składa, że jest to nasza strona. Dlatego musi być zrobiona dobrze.

Zapraszamy Cię do prześledzenia kolejnych kroków, według których zaplanowaliśmy jej układ. Pomyśl o swojej własnej stronie i zastanów się, które z obserwowanych pomysłów możesz zastosować, by lepiej angażować odwiedzających. Zatem do dzieła!

Nasz klient

Naszym docelowym klientem jest przedsiębiorca. Taki, który wie, że na dzisiejszym rynku nie wystarczy nawet najlepszy produkt czy usługa. Nawet jeśli nie wspiera ich nowoczesny marketing.

My pomagamy przedsiębiorcom wdrażać w ich firmach nowoczesne rozwiązania marketingowe. Robimy to tak, by uzyskiwali dzięki temu wyższe dochody bez tracenia swojego cennego czasu na ciągłą naukę.

Nasza strona sprzedaje nasze usługi i jest rzeczywistym elementem naszego biznesu.

Na ekranie powitalnym widzisz zaproszenie do “zwielokrotnienia dochodów firmy” – wielki napis, którego nie da się nie przeczytać. 

jak dobrze zaprojektować stronę - ekran powitalny
Ekran powitalny powinien zawierać zaproszenie

Obok zdjęcie widzisz wyraźnie zadowolonego człowieka. Ten obraz jest bardzo ważny.

Jego zadaniem jest sprawić, by odwiedzający zapragnęli tego, czego właśnie doświadcza osoba widoczna na zdjęciu – czyli radości i satysfakcji z większych dochodów. Dochodów uzyskanych dzięki wprowadzeniu w swojej firmie nowoczesnego marketingu.

Ekran startowy

Ekran startowy oferuje jeszcze kilka efektów wprowadzenia w życie propozycji – 

  • robienie właściwych rzeczy, 
  • oszczędzanie czasu i ponownie – 
  • zarabianie pieniędzy. 

Dzięki temu wiemy, że nasz przekaz trafia do ludzi, którzy rzeczywiście są zainteresowani naszą ofertą. To do tych ludzi kierujemy obietnicę – pokazania światu ich produktów. Zapraszamy ich do umówienia się na rozmowę w celu rozpoczęcia współpracy.

Jasno i wyraźnie widać, co oferujemy – pomoc w unowocześnieniu marketingu firmowego.

Co dzięki temu uzyskasz? – pomnożenie dochodów swojej firmy
Co zrobić, aby skorzystać z naszej oferty? – Umówić się na rozmowę

Nagłówek przechodzi więc test jaskiniowca. Nic nie zakłóca tego przekazu. 

Tu nie ma miejsca na…

Pierwszy ekran nie rozprasza żadnymi dodatkowymi możliwościami. Nie ma żadnych “o nas”, “często zadawanych pytań” i innych szczegółów, które na tym etapie tylko rozpraszałyby naszego gościa. Te wszystkie elementy znajdą swoje miejsce na samym dole strony. 

Na tym etapie nie chcemy, aby czytelnik zajmował się innymi sprawami. 

jak dobrze zaprojektować stronę - najsilniejsze miejsce na stronie

Chcemy, aby umówił się na rozmowę lub dowiedział się, dlaczego powinien to zrobić.

Najsilniejsze miejsce na stronie

Zaproszenie na rozmowę pojawia się w prawym górnym rogu – najsilniejszym miejscu na pierwszej stronie i powtarza się w podsumowaniu strony. 

(zdjęcie ze strzałkami)

Dla osób, które jeszcze nie są gotowe na podjęcie decyzji o umówieniu się na rozmowę jest wezwanie pośrednie – “sprawdź, jak możemy Ci pomóc”. To zaproszenie do bliższego poznania się, jeśli na podjęcie współpracy jest jeszcze zbyt wcześnie.

jak dobrze zaprojektować stronę - pośrednie wezwanie do działania

Sekcja 2 – koszty i negatywne konsekwencje niepodjęcia decyzji

Kiedy przewiniesz stronę, przechodzisz do drugiej sekcji – sekcji kosztów i negatywnych konsekwencji niepodjęcia decyzji. Pokazaliśmy Ci wcześniej, co się stanie, jeśli podejmiesz współpracę. Teraz pokazujemy Ci, co się stanie, jeśli postanowisz sam zajmować się marketingiem zamiast robić to, na czym znasz się najlepiej. 

“Życie jest zbyt krótkie, by zajmować się tym, co możesz zlecić innym” – w domyśle – naszej firmie. 

negatywne skutki braku decyzji

Rozwiązanie problemu

Nikt nie lubi zajmować się rzeczami, które odciągają go od celów, które sobie stawia. Zakładałeś firmę, bo pasjonowało cię projektowanie ogrodów albo zdrowe odżywianie. Jednak utknąłeś między siedzeniem w fakturach a uczeniem się zasad funkcjonowania autorespondera. W międzyczasie zastanawiasz się, dlaczego Facebook odrzucił Twoje reklamy. 

Czujesz To? 

Wierzymy, że nasz potencjalny klient też to czuje, że ma dość uczucia marnowania czasu i frustracji.

Tutaj dajemy rozwiązanie

Dlatego dajemy mu sposób rozwiązania tego problemu. Jak? Poprzez umówienie się z nami na rozmowę. Dzięki temu będzie mógł wrócić do prowadzenia swojego biznesu a my zajmiemy się marketingiem – czyli powiemy światu o jego biznesie.

Sekcja 3 – Poprowadzimy Cię

Następna sekcja pokazuje nas jako przewodników – tych, którzy pomogą klientowi zrealizować potrzebę, którą odczuwa. 

Z poprzednich ekranów klient dowiedział się, że nowoczesny marketing jest tym, czego potrzebuje. Teraz my pokazujemy mu, jak działają proponowane przez nas rozwiązania i jakie korzyści dzięki nim uzyska.  

jak dobrze zaprojektować stronę - rola przwodnika

W poprzedniej sekcji pojawiła się empatia – pokazaliśmy klientowi, że rozumiemy na czym polega jego problem. Teraz pokazujemy nasz autorytet wskazując efekty, które uzyskują inni klienci, którzy już z nami współpracują. 

Rozumiemy Cię i pomożemy Ci rozwiązać problem

Znów proste przesłanie:

rozumiemy Twój problem, wiemy jak go rozwiązać i pomożemy Ci w jego rozwiązaniu tak, jak pomogliśmy już wielu klientom. 

Sekcja 4 – Rekomendacje

W kolejnej sekcji pojawiają się konkretne nazwy firm naszych klientów i ich opinie na temat współpracy z nami i uzyskanych efektów.

Jak do tej pory rozwijała się nasza opowieść?

  1. Na początku pojawił się nasz gość – bohater opowieści
  2. Wskazaliśmy jakie są jego cele i czego potrzebuje, aby te cele zrealizować. 
  3. Wskazaliśmy potencjalne zagrożenia oraz koszty pozostawienia sytuacji bez rozwiązania.

A co z nami, czyli sprzedawcami?

Kilkakrotnie wskazaliśmy, co może i powinien zrobić, aby zrealizować swoje cele i ustrzec się przed ryzykiem odpadnięcia z głównego nurtu rozwojowego.

My pojawiamy się dopiero teraz i nawet wtedy nie zasłaniamy naszego bohatera. Doskonale wiemy, że naszego potencjalnego klienta nie interesują opowieści o naszych dziadkach, którzy założyli firmy setki lat temu. Nie interesują go też inne bzdury na temat kamieni leżących przed wejściem do siedziby naszej firmy. 

Mówimy o sobie tylko w kontekście tego, jak możemy pomóc głównemu bohaterowi opowieści. Oraz dlaczego skorzystanie z naszej pomocy jest słuszną decyzją.

Kiedy tworzysz swoją stronę, ulotkę czy jakikolwiek inny materiał marketingowy – pamiętaj, że Twój klient nie myśli o Tobie. Zajmuje się sobą. 

O Tobie zacznie myśleć dopiero wtedy, kiedy zaoferujesz mu lepsze życie i rozwiązanie jego problemów.
(zrzut klient myśli o sobie)

Seksja 5 – Nasze produkty

W następnej sekcji na scenę wkraczają nasze produkty. Piszemy – “zobacz, jak możemy Ci pomóc”. Do tego przedstawiamy 3 pakiety usług, które oferują różne poziomy naszego zaangażowania w procesy marketingowe w firmie klienta.

oferta marketingowa

Pakiet podstawowy 

obejmuje wprowadzenie poprawek w marketingu, który nasz klient już prowadzi. 

Nazwa pakietu to “biznesowe poprawki”. Po kliknięciu pojawiają się szczegóły oferty. Są przedstawione w formie korzyści, które klient uzyska po zdecydowaniu się na wybór tej właśnie najtańszej opcji.

Drugi pakiet – najpopularniejszy

najczęściej wybierany przez naszych klientów obejmuje wszystkie działania, które zawiera pakiet podstawowy i oczywiście dokładamy do niego znacznie więcej. 

Pracujemy z klientem nad 

  • lepszym docieraniem z ofertą do już posiadanych kontaktów, 
  • nad wkroczeniem w nowe obszary, które wymagają nowych umiejętności, których zdobycie rzecz jasna również stanowi element naszej oferty. 

Trzeci pakiet – najbogatszy

I w końcu najbogatszy pakiet to biznesowa rewolucja w firmie klienta. 

W ramach tego pakietu przeprowadzamy 

  • totalną przebudowę marketingową i 
  • wdrażamy wszystkie elementy spójnego systemu marketingowego. 

Zaczynamy od opracowania sloganów i krótkich prezentacji. Kończymy na stworzeniu unikalnego przekazu marketingowego wyróżniającego firmę naszego klienta na współczesnym rynku. 

Sekcję oczywiście zamyka kolejne wezwanie do działania. 

Nasz klient w tym miejscu kilkakrotnie był już zachęcany do podjęcia działania. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że wciąż tkwi w nim silny opór. Jego przyczyny są oczywiste – nie pracował jeszcze z nami. Dlatego nie wie, czy ryzyko nie jest zbyt duże, nie wie tak naprawdę – jak to wszystko będzie wyglądać. 

Pokazujemy mu świat po drugiej stronie rwącego potoku, a on nie ma pewności, że się nie poślizgnie. No i nie utonie w drodze do osiągnięcia swoich celów. 

SekcjA 6 – Prosty plan działania

Dlatego właśnie jest następna sekcja w której pokazujemy bezpieczne i proste kroki do wykonania. 

Spójrz kliencie – w tym rwącym potoku tutaj jest pierwszy kamień, na którym możesz stanąć. 

Tam dalej jest następny i następny. Zanim się spostrzeżesz, już będziesz na drugim brzegu szczęśliwy i bezpieczny. A Twoja firma stanie się magnesem na nowych klientów i wielkie pieniądze.

Twój marketing - prosty plan działania

Ten obraz w głowie klienta umacniają słowa, w których na pierwszy plan wychodzą te, które mówią o
prostocie,
bezpieczeństwie,
pomocy,
planie

To słowa klucze, które pozostawią w głowie klienta pozytywny obraz przyszłej współpracy.

Gdybyśmy w tym momencie zakończyli, popełnilibyśmy duży błąd. Mimo naszych starań, przejrzystości strony, wyraźnego komunikowania korzyści płynących z podjęcia współpracy, większość czytelników nie podejmie pozytywnej decyzji. To oczywiste.

Dlatego właśnie 

Sekcja 7 – Generowanie tzw. leadów

służy uzyskaniu możliwości ponownego kontaktu z tymi, którzy są już w jakimś stopniu zainteresowani. To właśnie tym czytelnikom oferujemy dużą wartość w zamian za udostępnienie nam kontaktu do siebie. Marketingowa nazwa takiego działania to “generowanie leadów” a oferowany produkt nazywa się “lead magnetem”.

Naszym lead magnetem jest seria 3 krótkich filmów. Wielu naszym klientom pomogły one bardziej niż wiele płatnych szkoleń, na które nie dość, że wydali dużo pieniędzy to jeszcze stracili dużo czasu. 

generowanie leadów i lead magnet

Co możesz zrobić Ty?

Oczywiście – nie musisz robić tego, co my. Możesz umieścić jakiś 

  • materiał do pobrania, 
  • krótki poradnik, 
  • przepis albo 
  • kupon rabatowy. 

Zasada naczelna to prostota konsumpcji tego materiału. Ponieważ jeśli Twój klient odłoży lead magnet na półkę “zobaczę później” to sam wiesz, co to rzeczywiście oznacza.

Dzięki uzyskaniu kontaktu do ludzi już znających Twoją ofertę masz możliwość ciągłego podgrzewania tej relacji. „Umawiania się na kolejne randki” aż wreszcie Twój “Lead” podejmie decyzję, że chce stać się Twoim klientem.

Sekcja 8 – Blog: budowanie autorytetu

Ta sekcja jeszcze raz pokazuje naszą rolę jako przewodnika. To sekcja bloga, w którym dzielimy się z czytelnikami naszą wiedzą i pokazujemy, że warto z nami współpracować. 

(zrzut z bloga)

Oczywiście – każdy artykuł zawiera w sobie liczne bezpośrednie i pośrednie wezwania do działania. 

blog jest miejscem, w którym pokazujesz swój autorytet

Sekcja 9 – Wezwanie do działania

Miejsce w którym oddajemy decyzję co do dalszych losów naszego bohatera (klienta) w jego własne ręce. 

wezwanie do działania - CTA

Słowa wydają się oczywiste, ale często to, co najbardziej oczywiste, jest najtrudniej dostrzegalne. 

Znów prosty przekaz – wyciągnięta dłoń, bezpośrednie wezwanie do działania. Reszta w Twoich rękach drogi kliencie.

Sekcja 10 – Stopka (tzw. szuflada na “śmieci”)

Zostaje oczywiście jeszcze to, co sprawiało, że nerwowo kręciłeś się czytając ten wpis. No bo gdzie link do strony o nas, gdzie najczęściej zadawane pytania itd.?

stopka czyli szuflada na śmieci

Dopiero teraz czas na nie – w stopce zwanej przez niektórych – szufladą na śmieci. 

Teraz możesz sobie pozwolić na umieszczenie wszystkiego. Klient, który dotarł do tego miejsca darzy Cię już dużym zaufaniem, więc możesz pokazać mu wszystkie swoje skarby. 

Mamy nadzieję, że nasze krótkie poradniki wprawiły Cię w podekscytowanie możliwością uzyskania tak wielu efektów. I to za pomocą tak drobnych i logicznych zmian. Być może dostrzegasz też potencjał takich zmian dla Twojej firmy. 

Co powiesz na to, by najbliższe 90 dni były tym okresem, o których w pamiętnikach będziesz pisać – to właśnie wtedy zobaczyłem takie 3 filmy i podjąłem decyzję, która zmieniła wszystko. TO wtedy nasza firma zaczęła się naprawdę rozwijać.

Nasza propozycja dla Ciebie jest bardzo prosta.

Biznesowa Odnowa - pomożemy Ci unowocześnić Twój marketing

Dowiesz się nie tylko jak dobrze zaprojektować stronę. Pomożemy Ci unowocześnić Twój marketing. Być może wystarczy go tylko odnowić a być może totalnie zrewolucjonizować. 

Mamy nadzieję, że już widzisz, że nie ma czegoś takiego, jak marketing uniwersalny – jeden dla wszystkich. Na rynku najsilniejsi są Ci, którzy umieją się wyróżnić. Ci, którzy ciągle mają coś nowego w marketingowym arsenale.

Umów się z nami na rozmowę. Wspólnie ustalimy, co może przynieść najlepsze rezultaty Twojej firmie. A Ciebie zwolni z obowiązku zajmowania się czymś, czego nie brałeś pod uwagę uruchamiając swoją działalność. 

Pozwól sobie na działanie z większym rozmachem. Odszukaj swoje pasje i uwolnij swój czas. My zajmiemy się Twoim marketingiem i powiemy światu jak jesteś dobry w tym, co robisz! 

Chcesz wiedzieć więcej o nowoczesnym marketingu
I skutecznej komunikacji?

Poinformujemy Cię za każdym razem, gdy napiszemy coś nowego.
Wystarczy, że podasz swoje imię i adres e-mail
Spokojnie – żadnego spamu – też go nie cierpimy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sign up to our newsletter!

Unowocześniamy i upraszczamy marketing naszych klientów.
Dzięki temu osiągają więcej w krótszym czasie. 

Adres

super

Otrzymaliśmy Twoją prośbę – widzisz, jak się cieszymy?

Daj nam minutę na ochłonięcie i przygotowanie odpowiedzi, a potem sprawdź swoją skrzynkę pocztową.

Otrzymasz od nas wiadomość z informacją nt. audytu

super

Cieszymy się, że film Ci się podobał i chcesz więcej

Daj nam minutę na ochłonięcie i przygotowanie wszystkiego,
a potem sprawdź swoją skrzynkę pocztową.

Otrzymasz od nas wiadomość z linkiem do zamówionych treści