Umówmy się na rozmowę

Sprawdź wolne terminy

Jak odnieść sukces dzięki content marketingowi

content marketing

Czy oświadczyłbyś się na pierwszej randce?

Oczywiście, że nie! A tymczasem wiele firm tak właśnie podchodzi do sprzedaży. Spotykają potencjalnego klienta i od razu zaczynają oferować swój produkt.

W tym artykule opowiemy Ci o lepszym podejściu do sprzedaży – z mocną strategią tzw. marketingu treści, czyli content marketingu.  

Poznaj podstawowy trzyetapowy plan, którego warto przestrzegać, aby wynieść swoją sprzedaż na wyższy poziom.

1. Zacznij od szczodrości

Przez lata cała koncepcja content marketingu była dla wielu sprzedawców sprzeczna z intuicją. No bo jak na pierwszy rzut oka oceniać takie podejście: 

spędzasz swój czas i wydajesz pieniądze na tworzenie zasobów zawierających cenne informacje, za które możesz łatwo uzyskać zapłatę, a następnie rozdajesz je tylko za koszt adresu e-mail.

content marketing zakłada dawanie pewnych zasobów za darmo
Jeśli dasz coś ludziom za darmo, zaczną Ci ufać i naturalnie staną się Twoimi klientami

Każdy, kto zaczyna udostępniać treści za darmo, łapie się na myśleniu typu „Dlaczego tego nie sprzedajemy, tylko rozdajemy za darmo?!”

Dlaczego więc udostępniać materiały za darmo?

Gdy dajesz ludziom coś wartościowego za darmo, zaczynają Ci ufać. Z czasem to zaufanie tworzy relację, w której ludzie w naturalnym następstwie będą chcieli od Ciebie kupować.

Jak mówi Brian Clark z Copyblogger:

„Nie wciskasz niczego. To podejście, w którym ludzie z czasem zdobywają coraz więcej cennych informacji na Twój temat. To niesamowity katalizator dla ludzi, którzy chcą wybrać Ciebie do współpracy ”.

Ludzie, którzy otrzymają od Ciebie coś za darmo pomyślą, że jeśli darmowe rzeczy im pomogły, to te płatne spowodują u nich zupełną rewolucję.

2. Zrozum zmagania swoich klientów

Bądź hojny tylko wtedy, gdy rozdajesz coś wartościowego. Tworzenie contentu w ten sposób jest kluczowe, gdy zastanawiasz się, jakie treści zaoferować. Aby zrobić to dobrze, musisz przede wszystkim zrozumieć swoich klientów.

Szczerze mówiąc, to coś więcej niż zrozumienie ich i ich potrzeb – content marketing to okazywanie im empatii. To w pewien sposób wejście do ich głów, by sprawdzić czego potrzebują. To sprawdzanie własnych założeń i szczere wsłuchiwanie się w to, z czym klienci mają problem.

Najgorsze, co robimy jako przedsiębiorcy, to zakładanie, że nasi klienci są tacy jak my, chociaż w wielu przypadkach wcale tak nie jest. Dlaczego to takie ważne? W końcu jesteśmy ludźmi rozmawiającymi z ludźmi. Tak zwany content to świetny sposób, aby to zrobić.

każdy klient ma jakiś problem, którego rozwiązania szuka
Wsłuchuj się się w to, z czym klienci mają problem

Jak to zrobić?

Prostym sposobem na poznanie przyszłych klientów jest zbadanie tych dotychczasowych. Zapytaj ich o podstawowe rzeczy, takie jak wiek i płeć, ale poszukaj też głębiej. Dowiedz się, co próbują przezwyciężyć i dlaczego wybrali Twój produkt lub usługę, aby im pomógł. Uwzględnij kilka pytań otwartych, aby uzyskać informacje zwrotne opowiedziane własnymi słowami klientów.

Kiedy rozumiesz ból swoich klientów, możesz pokazać im, jak go pokonać – oczywiście z Twoją pomocą. Jeśli będziesz to robić dobrze, Twoim treściom nie będzie można się oprzeć.

3. Wypozycjonuj swój produkt

Chwila szczerości: my też próbujemy coś sprzedać za pomocą tego posta. Gdy przewiniesz artykuł w dół, zobaczysz to dokładniej. Tak więc, jeśli przeczytałeś do tego momentu i poczułeś, że nie wiesz kim jest twój klient, to był właśnie cały zamiar. Gdy później przedstawimy możliwości pracy z nami, dowiesz się, że to sprawdzony sposób do zrozumienia z czym zmagają się Twoi klienci. 

Twoje treści są katalizatorem Twojego ostatecznego celu biznesowego.

O to właśnie chodzi w skutecznym content marketingu, czyli marketingu treści. Pomaga on w pozycjonowaniu produktu.

Jeśli Twój content marketingi odpowiada na problemy potencjalnych klientów, możesz poprosić ich o dokonanie zakupów

Jeśli Twoje treści są wartościowe i odpowiadają na problemy klientów, przyciągniesz dobrych klientów. Nie wahaj się wtedy śmiało poprosić o zakup Twoich produktów. Tacy ludzie będą gotowi na to i wręcz będą podekscytowani, aby robić z Tobą interesy, ponieważ już Cię lubią, znają i ufają.

Jeśli wiesz, że nadszedł czas, aby rozpocząć lub ulepszyć swój content marketing, ale nie wiesz, co robić dalej, możemy Ci pomóc. Ryzykujesz to, że będziesz gotowy na rozwój swojej firmy dzięki marketingowi treści na najwyższym poziomie.

Chcesz wiedzieć więcej o nowoczesnym marketingu
I skutecznej komunikacji?

Poinformujemy Cię za każdym razem, gdy napiszemy coś nowego.
Wystarczy, że podasz swoje imię i adres e-mail
Spokojnie – żadnego spamu – też go nie cierpimy.

Źródło:

DONALD MILLER, How to Win Big With Content Marketing

INTERVIEW WITH BRIAN CLARK (na podstawie podcastu Building a Story Brand – rozmowa z Brianem Clarkiem z Copyblogger) 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sign up to our newsletter!

Unowocześniamy i upraszczamy marketing naszych klientów.
Dzięki temu osiągają więcej w krótszym czasie. 

Adres

super

Otrzymaliśmy Twoją prośbę – widzisz, jak się cieszymy?

Daj nam minutę na ochłonięcie i przygotowanie odpowiedzi, a potem sprawdź swoją skrzynkę pocztową.

Otrzymasz od nas wiadomość z informacją nt. audytu

super

Cieszymy się, że film Ci się podobał i chcesz więcej

Daj nam minutę na ochłonięcie i przygotowanie wszystkiego,
a potem sprawdź swoją skrzynkę pocztową.

Otrzymasz od nas wiadomość z linkiem do zamówionych treści