Umówmy się na rozmowę

Sprawdź wolne terminy

Jak więcej sprzedawać – Kto komplikuje – ten nie handluje

jak sprzedawać i nie komplikować

Chcesz więcej sprzedawać, ale nie wiesz jak przedstawiać swoją firmę? Czujesz, że w Twojej firmie drzemią wielkie marketingowe rezerwy i chciałbyś je uaktywnić? 

Świetnie się składa

Zajmujemy się Biznesową Odnową firm co znaczy, że pomagamy przedsiębiorcom upraszczać swój przekaz marketingowy, lepiej komunikować się z klientami i partnerami. Jednym słowem pomagamy osiągać lepsze wyniki biznesowych działań. 

Czego możesz się spodziewać?

Krok po kroku przedstawimy Ci 7 częściowy schemat Biznesowej Odnowy. Jesteśmy przekonani, że dzięki niemu, wraz z nami odkryjesz swoją firmę na nowo i będziesz weszcie więcej sprzedawać. Po kolei będziemy prezentować skuteczny system marketingowy i pokażemy jak z niego korzystać. Wykorzystujemy kilka mediów do dzielenia się naszą wiedzą. Dzisiaj zapraszamy Cię do artykułu, który powstał na podstawie 1. odcinka naszego podcastu. 

Chcesz więcej sprzedawać? Usiądź wygodnie – będzie się działo.

Zaczynamy jak u Hitchcocka – najpierw będzie trzęsienie ziemi, a później… akcja będzie już tylko narastać. Jesteś przedsiębiorcą, być może nawet zajmujesz się marketingiem swojej firmy.
Co myślisz, gdy słyszysz “reklama”? Z jakimi sumami pieniędzy kojarzy Ci się to słowo?

Czy ogromne sumy na reklamy bronią słabego produktu?

Wiele firm wydaje spore sumy na reklamę siebie, firmy oraz swoich produktów. Niejednokrotnie efekty takich płatnych kampani są mizerne. Czy to dlatego, że produkt jest słaby?
O sukcesie produktu wcale nie decyduje to, że jest najlepszy. Gdyby tak było, na rynku mielibyśmy tylko jeden model samochodu, telefonu i jeden projekt domu. O tym, co ludzie kupują decydują słowa jakich używamy do mówienia o swoich produktach. Jednym słowem – chcesz więcej sprzedawać? Naucz się mówić o swojej ofercie.

Jak to zwykle wygląda?

Zazwyczaj  promocja produktu polega na zleceniu firmie marketingowej stworzenia pięknej strony internetowej pełnej wodotrysków i migających obrazków, które mają przyciągać swoją urodą, mają być piękne. No właśnie, tylko piękne. Takie reklamy z reguły nie zawierają słów, które zachęcają klienta do kupna. Klient nie rozumie przekazu, bo go tam nie ma, a samo piękno nie przekonuje potencjalnych klientów do zakupu. 

Współczesny odbiorca-klient nie ma czasu na studiowanie stron i oferty. Przyzwyczajony jest do tego, że wszystko ma być łatwe do zrozumienia i szybkie. 

Spójrz na przykład 1 – Lazar 

przykład strony www nr 1
Czy dałoby się tutaj jeszcze coś ucisnąć?

Strona jest stworzona przy dużym nakładzie pracy i środków finansowych. Znajdziesz na niej mnóstwo informacji, przycisków, czy przeliczników. Jednak czy jesteś w stanie w jednym zdaniu coś o niej opowiedzieć? No właśnie. W tym gąszczu informacji klient gubi się już po chwili. To przykład tego, że nie zawsze więcej znaczy lepiej. 

Dlaczego tak się dzieje?

Człowiek zaczyna czuć się przytłoczony, gdy od razu zostaje zasypany wieloma opcjami wyboru. Nie wie na jakiej podstawie podjąć decyzję i zwykle w takiej sytuacji nie podejmuje jej wcale. Podstawowym pytaniem, które powinno pojawiać się w głowie twórcy strony czy reklamy powinno być: Jaka potrzeba ma być zrealizowana? 

Im więcej możliwości do wyboru, tym bardziej decyzja się oddala

Zatem wygląda na to, że większość firm robi to źle. 

Czy istnieje jakiś jeden prosty schemat marketingowy do zastosowania dla każdego?

Spójrz na przykład 2 –Patimex

przykład nr 2 strony www
Przykład nr 2 strony www

Strona w starej stylistyce, pamiętającej zapewne zeszły wiek. Ponadto z nie obsługiwanymi już wtyczkami flash. Niezbyt pozytywny odbiór już na starcie.Twórca strony umieszcza wyjaśnienie: “To jest nasza archiwalna witryna w stylu retro. Utrzymujemy ją wyłącznie z sentymentu.” Autor tłumaczy przestarzały wygląd strony sentymentem, tylko czy to jest ważna informacja dla klienta? I przede wszystkim czy wpłynie na to, że klient dokona zakupu?

Przykład strony www nr 3
Przykład strony www nr 3

Nowa wersja strony, wegieldrzewny.pl juz wygląda lepiej, ale nadal zauważalny jest tam podstawowy błąd – bohaterem strony nadal nie jest klient. Tym razem to nie koty, a produkt.

Co sprawia, że jako klient wychodzisz z domu w poszukiwaniu jakiegoś produktu?

A teraz pomyśl o swoim kliencie. Czy zapaszając go do siebie swoją ofertą odpowiadasz na 3 pytania:

  1. Dlaczego do nas przyszedłeś?

2.Jaki jest Twój problem?

3.Co

Jeśli nie, już wiesz od czego powinieneś zacząć zmiany. 

Jak możesz zaradzić temu problemowi?

Twój system marketingowy powinien być jak najprostszy. Powinien być lustrzanym odbiciem problemy klienta. Klient chce kupić coś, bo odczuwa problem – Ty to oferujesz, bo ten problem rozumiesz i pomagasz rozwiązać.

Jak Biznesowa Odnowa pozwala więcej sprzedawać?

W Biznesowej Odnowie stosujemy 7 częściowy system podobny do sposobu, w jaki pisze się najlepsze historie filmowe. Nie te artystyczne, które może i są ambitne, ale niewiele osób je rozumie, ale te, które zapełniają sale kinowe i biją rekordy sprzedaży. No bo zastanów się teraz, czy klienta interesuje jak się nazywał założyciel firmy i dlaczego w logo są dwa sokoły i czapka?

Nie zanudzaj klienta opowieściami o początkach istnienia Twojej firmy – nie po to odwiedza Twoją stronę.

Właśnie to pozwala wreszcie ustawić przedsiębiorcę we właściwym miejscu i wielu naszych klientów właśnie taką zmianę dostrzega. Dzięki temu lepiej rozumieją swojego klienta i… sprzedają więcej

Jakie są dwa najczęściej popełniane przez firmy błędy przy tworzeniu oferty handlowej, treści na www, czy w materiałach reklamowych?

Błędów można naliczyć co najmniej kilka, ale te dwa decydujące to

1.Brak adresowania najważniejszych potrzeb klienta.

Klient wchodząc na Twoją stronę, czy do siedziby firmy szuka tego, co zaspokoi jego potrzeby. 

2.Przekaz, który wymaga od klienta zbyt dużego wydatkowania energii.

Klient opuszcza stronę, jeśli zwiedzanie jej wymaga zbyt dużego zaangażowania lub jeśli to, co go interesuje jest ukryte i wymaga dodatkowej wiedzy, umiejętności, czasu itd.

Przykład – multax.pl

Przykład strony www nr 4
Przykład strony www nr 4

Przekaz jest nieczytelny – w jaki sposób koty łączą się z przedstawionym produktem – gazami? Dlaczego tam są? Czy nie jest tak, że jako odbiorca zaczynasz zastanawiać się nad tym co autor miał na myśli i chcąc nie chcąc Twoje myśli odbiegają od celu strony? Potencjalny klient też zaczyna się zastanawiać dlaczego jest tam kot i co ma wspólnego z treścią strony. Być może od razu z niej wyjdzie myśląc, że się po prostu pomylił.

Podsumowując: Te dwa fakty, czyli to, że ludzie szukają marek, dzięki którym mogą przetrwać i rozwijać się oraz to, że przekaz musi być jasny stanowią przyczynę, dla której nasz model  pomaga zwiększać obroty tak wielu firm.

Dlatego właśnie warto wprowadzić system, który pozwala traktować klienta jak głównego bohatera opowieści, w której Twoja firma staje się przewodnikiem. 

klient jpowinien być bohaterem Twojej strony
To klient jest bohaterem, nie Ty, ani nie Twój produkt

To nieco inne spojrzenie na błąd, o którym pisaliśmy wcześniej – większość stron opowiada o firmie i jej właścicielach jak o bohaterach. A przecież klient nie stanie się właścicielem firmy. Dlatego opowieść musi być inna.

Czy jest jakieś skuteczne narzędzie, by trafiać do klienta z właściwym komunikatem?

Oczywiście – i o tym narzędziu jest właśnie nasz program https://biznesowaodnowa.pl/ Tutaj skupiamy się na dobrej komunikacji z odbiorcą. 

chcesz więcej sprzedawać?
Chcesz więcej sprzedawać? Naucz się komunikować.

Czy istnieje w ogóle dobry schemat w komunikacji marketingowej?

Tak – i opiera się na znanych parach nazwisk, takich jak Obi Wan Kenobi i Luke Skywalker, Dumbledore i Harry Potter, Gandalf i Frodo. To pary znane z kina, ale świetnie oddają to, jak powinna wyglądać relacja przedsiębiorca-klient. To Ty jako firma, przedsiębiorca czy producent powinieneś pełnić rolę przewodnika i nauczyciela. Druga rola zarezerwowana jest dla głównego bohatera – Twojego klienta. Twój komunikat do klienta powinien brzmieć “pozwól, że ci pokażę drogę i tym samym zaoszczędzę ci czasu i wysiłku”.

Jakie komunikaty powinno się umieszczać np. na stronach www?

Maksymalnie uproszczony, jasny i czytelny przekaz. Dokładnie pokazujący co oferujemy i czego chcemy od klienta. Zastanów się nad tym czy nie traktujesz swojej strony internetowej jak mało gustownej wystawy sklepowej, na której chcesz umieścić absolutnie wszystko. Czy rzeczywiście piekarz na wystawie swojej piekarni musi wypisywać każdy rodzaj ciastka i bułki jakie ma w sprzedaży? Zacznij od prostego przekazu, a wszelkie ciekawe detale i historie zostaw na kolejny etap znajomości z klientem – gdy się oswoi, zaufa i będzie sam chciał dowiedzieć się więcej o Twojej firmie. W przeciwnym razie zasypiesz go informacjami, z którymi nie będzie mógł sobie poradzić.

Zgodnie z tym, od czego zaczęliśmy – kto komplikuje, ten nie handluje.

Mowa jest srebrem a milczenie złotem – czy ma to przełożenie na marketing?

Współczesny dobry sprzedawca mniej mówi, a przede wszystkim słucha. Zastanów się jak reagujesz, gdy w sklepie sprzedawca od progu strzela ofertami jak z rękawa nie dając Ci powiedzieć czego tak naprawdę potrzebujesz. Czy lubisz, gdy sprzedawca zarzuca Cię informacjami na temat produktu? Postaw się więc na miejscu swojego klienta i nie popełniaj tych samych błędów.

Tylko jak się tego wszystkiego nauczyć? Gdzie szukać wskazówek?

Odpowiedź jest prosta: u nas. To, co robimy w Biznesowej Odnowie ma właśnie na celu pomóc przedsiębiorcom, firmom, działom marketingu nadać właściwy kierunek promocji. Skupimy się na tym co najważniejsze – uproszczeniu przekazu, nadaniu mu właściwej formy i co za tym idzie, podniesienieu sprzedaży. 

Nie wiesz jak zmienić swój marketing? Mamyy na to sposób.

Twoim zadaniem jest tworzenie powieści, w której klient odegra rolę pierwszoplanową, a nie zachwalanie swoich produktów. Jeśli przyjrzysz się historii Steve’a Jobsa zauważysz, że jego rozkwit jako biznesmena, właściciela firmy, przedsiębiorcy zaczął się na dobre, gdy wszedł do wytwórni komputerowych filmów animowanych Pixar. To tam, mając kontakt z reżyserami i twórcami opowieści, nauczył się tworzyć historie tak, by przyciągać klientów.

Jak opowiadamy o firmie? – Jaka jest potężna, jak długo jest na rynku, jacy są tu wspaniali ludzie?

Wręcz przeciwnie – bo (nie obraź się) kogo to obchodzi?  A może inaczej – kogo to obchodzi na początku. 

Wyobraź sobie randkę. Poznajesz dziewczynę, a ona na pierwszej randce opowiada całą historię swojej rodziny od samego Piasta Kołodzieja. Potem wymienia wszystkie swoje choroby i problemy, które miała przez to w szkole.

To nie znaczy, że to nie są ważne sprawy. Po prostu jest na nie czas wtedy, kiedy już stwierdzisz, że chcesz to wiedzieć.

Opowieść musi być jak muzyka – opierać się na jednym, najważniejszym wątku i dopiero z czasem się rozwijać. 

Czyli opowieść tak, ale nie o firmie tylko o jej klientach. 

Co przygotowaliśmy w kolejnych odcinkach?

Zajmiemy się tym, co już zasygnalizowaliśmy – będziemy mówić o bohaterach opowieści, o tym, co stanowi jej esencję, oraz  o… teście jaskiniowca.

Co się stanie, jeżeli marki wprowadzą komunikację Biznesowej Odnowy?

Mamy nadzieję, że szybki wzrost dochodów jest dobrym rezultatem i wystarczającą zachętą? 

Chcesz być wyposażony w tę wiedzę? Zapisz się na kolejne odcinki i przyjrzyj się bliżej modelowi, który stosujemy w Biznesowej Odnowie.

Teraz Ty!

Wiesz już nieco więcej o przekazie marketingowym. Teraz zadanie dla Ciebie. Zobacz klika razy ten odcinek i krok po kroku przeanalizuj swoje działania marketingowe. Przemyśl jaki masz problem z komunikowaniem się ze swoimi odbiorcami.

W kolejnych odcinkach krok po kroku poznasz kolejne elementy modelu Biznesowej Odnowy. 

Chcesz wziąć udział w programie Biznesowa Odnowa? 

Skontaktuj się z nami dzwoniąc na numery: Krzysztof 505 125 884, Leszek 501 676 001 lub jeżeli wolisz napisz na biznesowaodnowa@gmail.com 

Możesz pozostać nadal ze swoją marką w tym samym miejscu, chociaż pewnie wiesz, że jeżeli stoisz w miejscu to tak naprawdę się cofasz.

Z nami przejdziesz na wyższy poziom marketingu. Zbudujesz nową, lepszą wersję siebie i swojej marki.

Chcesz wiedzieć więcej o nowoczesnym marketingu
I skutecznej komunikacji?

Poinformujemy Cię za każdym razem, gdy napiszemy coś nowego.
Wystarczy, że podasz swoje imię i adres e-mail
Spokojnie – żadnego spamu – też go nie cierpimy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sign up to our newsletter!

Unowocześniamy i upraszczamy marketing naszych klientów.
Dzięki temu osiągają więcej w krótszym czasie. 

Adres

super

Otrzymaliśmy Twoją prośbę – widzisz, jak się cieszymy?

Daj nam minutę na ochłonięcie i przygotowanie odpowiedzi, a potem sprawdź swoją skrzynkę pocztową.

Otrzymasz od nas wiadomość z informacją nt. audytu

super

Cieszymy się, że film Ci się podobał i chcesz więcej

Daj nam minutę na ochłonięcie i przygotowanie wszystkiego,
a potem sprawdź swoją skrzynkę pocztową.

Otrzymasz od nas wiadomość z linkiem do zamówionych treści