Umówmy się na rozmowę

Sprawdź wolne terminy

Komunikacja marketingowa – 5 błędów

komunikacja marketingowa

A gdybym Ci powiedział, że popełniasz błędy w komunikacji, które odbierają Ci klientów? Stresujące, prawda? Prawidłowa komunikacja marketingowa może wydawać się skomplikowana jeśli nie jesteś urodzonym pisarzem. Rozumiem, jak trudne może być właściwy przekaz, uwierz, że nie jesteś jedyny. Dlatego w tym wpisie pokażę to, co może Ci pomóc! Co więcej, jeśli będziesz postępować zgodnie z kilkoma prostymi wskazówkami, ukształtujesz właściwy przekaz i przyciągniesz więcej klientów.

Co to jest komunikacja marketingowa?

Według Encyklopedii Zarządzania

“Komunikacja marketingowa to proces polegający na wysyłaniu za pomocą różnych źródeł sygnałów i informacji do otoczenia marketingowego, a także proces ich zbierania przez firmę. Komunikacja marketingowa ma na celu przekazanie środowisku najważniejszych informacji o prowadzonej działalności w firmie i o przygotowanej przez nią ofercie rynkowej. Jej celem jest również wzbudzenie reakcji odbiorców na bodźce przez nią wysyłane, czego efektem jest pozyskanie informacji zwrotnej.”

co to jest komunikacja marketingowa?
Co jest celem Twojej komunikacji marketingowej?

Inaczej mówiąc, komunikacja marketingowa służy informowaniu o swoich działaniach biznesowych i usługach oraz zbieraniu informacji, czy wszystkie marketingowe działania dają pozytywny rezultat.

Błąd nr 1 Piszesz wyłącznie o sobie

Spójrz na stronę główną swojej witryny – ja się ma Twoja komunikacja marketingowa? Pierwsza rzecz,

policz, ile razy pojawia się na niej wyraz „my” – pięć razy? Więcej? Mówienie w komunikacji marketingowej o sobie to łatwa pułapka, w którą wpada większość przedsiębiorców.

W końcu to TWOJA witryna, prawda? Błąd. Nie tworzysz witryny internetowej dla siebie! Problem tkwi w tym, że jeśli ktoś odwiedza Twoją witrynę, robi to prawdopodobnie dlatego, że ma problem. Jeśli potrafisz zrozumieć i rozwiązać problem klienta, mówienie o sobie i tym co potrafisz robić będzie ewentualnie odgrywać jedynie rolę pomocniczą. 

Historia założenia Twojej firmy może być interesująca, ale prawdopodobnie jedynie dla Ciebie… Długoletnie funkcjonowanie na rynku NIE rozwiązuje żadnego problemu Twojego potencjalnego klienta.

Błąd nr 2 Nie wskazujesz klientowi kolejnego kroku

OK, więc powiedzmy, że udało Ci się uniknąć pierwszego błędu w komunikowaniu Twojego przekazu. Zrozumiałeś problem klienta i dajesz mu znać, że możesz coś z tym zrobić,  pomóc mu problem rozwiązać. Pieniądze powinny zacząć napływać strumieniami, prawda? Cóż, jest jeszcze jedna przeszkoda: to brak wskazania klientowi kolejnego kroku.

Twoja strona musi mieć przejrzyste i atrakcyjne wezwanie do działania (tzw. CTA) we właściwych miejscach. Spraw, by było duże, rozświetlone i trudne do przeoczenia.

Tego wymaga dobra komunikacja marketingowa. Twój klienci pójdą wtedy za Tobą. Więcej o umieszczaniu wezwania do działania (CTA) na stronie przeczytasz we wpisie 5 rzeczy, które posiada dobra strona internetowa.

komunikacja marketingowa - jaki jest następny krok?
Czy Twój klient wie, jaki następny krok ma wykonać? A może musi się tego sam domyślić?

Błąd nr 3 Umieszczasz na stronie za dużo informacji

Skoro masz stronę internetową, dlaczego nie wypełnić jej maksymalnie dużą ilością informacji? Tak, aby Twój klient był pewien, że znajdzie to, czego potrzebuje. Błąd. Budowanie witryny w ten sposób może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Jeśli kiedykolwiek wszedłeś do sklepu tak zapakowanego towarami, że wydawało Ci się, że nie mogłeś niczego znaleźć, dobrze wiesz, o co mi chodzi. Dokładnie tak jest, gdy ktoś przegląda witrynę internetową zawierającą zbyt dużo informacji. Uwierz,

Twoi klienci nie mają czasu przeszukiwać stosy informacji (lub najzwyczajniej w świecie im się nie chce). Niestety, czas to pieniądz. 

Błąd nr 4 Chcesz brzmieć zbyt mądrze

Kolejny błąd w komunikacji marketingowej do usunięcia od zaraz.

Mądrzej brzmiący lub zawierający więcej tekst wcale nie jest lepszy.

To taki zły nawyk wpojony nam w szkole, gdzie byliśmy nagradzani za skomplikowane teksty pełne wielkich i niepotrzebnych słów (pamiętasz swoje wypracowania?). W rzeczywistości najlepsza komunikacja marketingowa to taka, którą łatwo zrozumieć. Jeśli wprawiasz swoich klientów w zakłopotanie, oni po prostu odejdą. Zasada ta dotyczy również stosowania na stronach żargonu technicznego (przynajmniej w większości przypadków).

Być może wcale nie chcesz się chwalić wiedzą, ale zakładasz, że to co Ty wiesz, jest jasne dla każdego odwiedzającego Twoją stronę. To się nazywa klątwa wiedzy

– więcej na jej temat przeczytasz w artykule Wprowadzanie klientów w błąd – kiedy to robisz?. Upewnij się, że Twoi klienci nie muszą korzystać z Google, żeby sprawdzić pojęcia, których używasz, a których oni nie znają. Zresztą i tak nie będą tego robić. Pójdą za to do konkurencji, gdzie nikt nie będzie im dawał do zrozumienia, że nie są wystarczająco mądrzy żeby kupić to, co jest im potrzebne… 

czy dbasz o to, aby Twoja komunikacja marketingowa była czytelna?
Czy przekaz na Twojej stronie jest jasny i czytelny?

Błąd nr 5 Nie sprawdzasz dwa razy

Nawet doskonale zaprojektowana strona internetowa z przekazem na najwyższym poziomie nie będzie efektywna, jeśli będzie zawierała rażące błędy lub literówki.

Po zakończeniu pisania, zrób sobie kilkudniową przerwę i wróć do tekstu. Masz wtedy świeże spojrzenie. Nie ma też nic złego w tym, aby ktoś inny przyjrzał się tekstowi. To niesamowite, jakie błędy może wyłapać, jeśli nie jest emocjonalnie związany z tekstem!

Zacznij od tych prostych zmian w komunikowaniu, a będziesz przyciągał i zdobywał większą liczbę klientów.

Jeśli nadal czujesz się przytłoczony lub nie wiesz, od czego zacząć, zarezerwuj rozmowę z nami, aby zobaczyć, jak możemy Ci pomóc w komunikacji marketingowej.

Chcesz wiedzieć więcej o nowoczesnym marketingu
I skutecznej komunikacji?

Poinformujemy Cię za każdym razem, gdy napiszemy coś nowego.
Wystarczy, że podasz swoje imię i adres e-mail
Spokojnie – żadnego spamu – też go nie cierpimy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sign up to our newsletter!

Unowocześniamy i upraszczamy marketing naszych klientów.
Dzięki temu osiągają więcej w krótszym czasie. 

Adres

super

Otrzymaliśmy Twoją prośbę – widzisz, jak się cieszymy?

Daj nam minutę na ochłonięcie i przygotowanie odpowiedzi, a potem sprawdź swoją skrzynkę pocztową.

Otrzymasz od nas wiadomość z informacją nt. audytu

super

Cieszymy się, że film Ci się podobał i chcesz więcej

Daj nam minutę na ochłonięcie i przygotowanie wszystkiego,
a potem sprawdź swoją skrzynkę pocztową.

Otrzymasz od nas wiadomość z linkiem do zamówionych treści